Meg tudnád fogalmazni a cím mondatot valahogy lágyabban, kevésbé direkten? Úgy, hogy az olvasód azt érezze, hogy te neki segítesz?

Ebben a cikkben megtanítalak arra, hogy hogyan érd el, hogy az olvasódnak az legyen a meggyőződése a szöveged elolvasása után, hogy CSAK a te terméked lehet az igazi megoldás a problémájára.

Nem elég csak arról meggyőznöm, hogy az én termékem is jó neki?

Spoiler következik: Nem.

Bővebben:

Te megvennél egy szakadt, roncsautót csak azért, mert az is el tud vinni A-ból B-be?

Ha van más lehetőséged is, szerintem nem érnéd be ennyivel.

Emberi természetünkből fakad, hogy nem csupán megoldani szeretnénk a problémáinkat, hanem a lehető legjobb megoldást megtalálni az alternatívák közül. Szempont lehet például az ár-érték arány, az egyszerűség vagy a kényelem.

De érzelmi, vagy értékrendi alapon is vizsgálhatjuk a lehetőségeinket becsvágy, presztízs, megfelelési kényszer, ego stb. szempontokból is.

A weboldal szöveged, főleg a landing page szöveged  minimum célja, hogy meggyőzd az olvasódat, hogy a te terméked / szolgáltatásod egy megoldás az ő problémájára.

De ez még kevés.

Mivel te nem amatőr vállalkozó vagy, te nem éred be a minimum alatti szinttel, ezért te arról is meg szeretnéd győzni az olvasódat, hogy az összes létező megoldás közül a tiédet érdemes választania.

Ami teljesen biztos, hogy bármilyen megoldási lehetőség ízlelgetése közben, meg fog jelenni a szürkeállományodban a kérdés:

„Jó-jó, de nincs esetleg más megoldás is?”

 

Más: Olcsóbb, egyszerűbb, gyorsabb, kényelmesebb, fájdalommentes, végleges, szebb, divatosabb, elegánsabb…stb.

És most jön a feladat gondolkodós része.

Neked kell kitalálnod, hogy a célpiacod milyen más szempontok alapján keres alternatív megoldásokat.

 Talán csak olcsóbbat keresnek? Talán egészen más szempontok szerint gondolkodnak?

Nézzünk 1-1 egyszerű termék és szolgáltatás példát, majd lássuk, hogy mik lehetnek a szempontok más megoldásokra.

Termék példa: Fehérje étrend-kiegészítő.

Szempontok:

  • Van esetleg olcsóbb?

  • Van esetleg finomabb?

  • Van esetleg egészségesebb, természetesebb összetevőjű változat?

  • Van esetleg hatásosabb?

Mik lehetnek más „konkurens” megoldások:

  • Prémium fehérjéknek az olcsó fehérjék

  • Állati eredetű fehérjéknek a növényi eredetű fehérjék

  • Fehérje poroknak a fehérje szeletek

Tehát ha te például prémium állati eredetű fehérjeport árulsz, akkor a szövegedbe bele kell szőnöd, hogy az olcsó / növényi eredetű / fehérje szelet miért nem lehet igazi megoldás a céljaid elérése érdekében. Vagy éppen fordítva.

Szolgáltatás példa: Szolárium

Szempontok:

  • Van kevésbé káros?

  • Van hatékonyabb megoldás a barnulásra?

  • Van, ami tartósabb barnulást eredményez?

Mik lehetnek más „konkurens” megoldások:

  • Önbarnító krémek

  • UV mentes „spray” barnító festék

  • Alacsonyabb teljesítményű „kímélő” szolárium csövek

  • Napozás 🙂

Bizony, ha te szoláriumot üzemeltetsz, akkor lágyan, nem direkt módon, de mind a 4 „konkurens” megoldás ellen érvelned kell a te megoldásod előnyeivel.

Összegezve: A szoláriumod weboldalán, Facebook oldalán, hirdetéseiben nem elég annyit írnod, hogy „Ezzel a szoláriummal lebarnulsz.” Hanem bele kell csempészned a szövegbe, hogy az összes többi megoldás „nem az igazi”, mert azok nem tartós/esztétikus/egészséges/ megoldások, CSAK a tiéd az.

Na de hogyan lehet beleszőni a szövegbe észrevétlenül ezeket az érveket?

Csalódás, félelem felidézése a konkurens megoldással szemben:

 „Ha te is számtalanszor csalódtál már a növényi eredetű fehérjék hatástalanságában…”

„ Ha neked is kellemetlen pattanásokat okoznak az állati eredetű fehérjék…”

„Ha sexy barna szeretnél lenni, de félsz az UV sugárzás káros hatásaitól…”

Ez a legegyszerűbb formula, egyszerűen állítsd szembe a két megoldást úgy, hogy a te terméked legnagyobb előnye legyen az összehasonlítás alapja.

További példák:

  • (Olcsóbb): Miért dobna ki egy csomó pénzt az ablakon XY-ra, amikor sokkal kevesebbért ezt érheti el.

  • (Egyszerűbb): Ne vesződjön órákon át az idegőrlő XY módszerrel, ezzel a megoldással 15 perc alatt eléri a vágyott eredményt.

  • (Gyorsabb): A 30 napos végtelennek tűnő diéta helyett válassza az 5 napos turbó kúrát. Meg fog döbbenni az eredményen.

  • (Kényelmesebb): Nem kell heti háromszor a zsúfolt edzőterembe ingáznia, hogy sorban álljon az összeizzadt gépekért. Ezzel az eszközzel otthon is csúcsformába hozhatja magát.

  • (Fájdalommentes): A félelemtől már nem is mer elmenni régi fogorvosához? Speciális technológiánknak köszönhetően fájdalommentességi garanciát vállalunk fogászati kezeléseinkre 100% pénz visszafizetési garanciával.

  • (Végleges): Hamarosan végleg elteheti a fiókba régi szemüvegét. Lézeres szemműtétünkkel visszakapja 100%-os látását élethosszig tartó garanciával.

Hogyan csináld:

  • Írd össze az összes valós összehasonlítási szempontot a termékeddel kapcsolatban.

  • Minden szemponthoz írd hozzá, hogy mik lehetnek a konkurens megoldások

  • Minden konkurens megoldáshoz csempészd bele a szövegbe, hogy miért jobb a te megoldásod. Ezek legyenek szétszórva a szövegben, ne pedig egymás után, tömören.

Ne keverd össze a konkurens terméket a konkurens megoldással.

A Coca-Cola konkurens terméke a Pepsi Cola.

A Coca-Cola konkurens megoldása pl. az energiaital.

Stimm?

A konkurens termékekkel való összehasonlítással a szövegedben, majd egy másik blog cikkben foglalkozunk.

Pro tipp: Még hitelesebb az összehasonlítás, ha leírod, hogy korábban te is megpróbálkoztál más megoldásokkal, de ilyen és olyan csalódás ért mire rátaláltál az igazi, egyetlen megoldásra. Egy saját történet (ami optimális esetben igaz is), nagyban segítheti a hitelességet.

Hogyan fog ez hatni az olvasóra?

Ha a leírtak szerint tudatosan beleépíted a szövegedbe a konkurens megoldások kizárását, akkor az olvasód azt fogja érezni, hogy segítesz neki elkerülni a csalódásokat vagy a pénzt kidobást.

Az lesz az érzése, hogy együtt érzel vele, hogy próbálod őt megóvni és ezzel egy hatalmas lépést teszel annak érdekében, hogy a te megoldásod mellett tegye le a voksát.

Ha ezzel megvagy, akkor gondold át, hogy az olvasó összes lehetséges kifogását kezelted-e a szövegben, amelyhez segítséget ide kattintva találhatsz.

Ha pedig szövegíróra van szükséged, vedd fel velem a kapcsolatot ide kattintva.

Ha tetszett a cikk, kérlek nyomj egy lájkot vagy oszd meg, hogy másokhoz is eljusson. Köszönöm.

Szerző: Bóna Dániel, marketingszöveg-író